Mail ons(026) 355 13 55

  • Cliptoo
  • EFI

TicTag

21-03-2016

Twee jaar geleden startte ondernemer Pieter Heersink onder de naam Kudoos met de ontwikkeling van een technologie waarmee de offline wereld eenvoudig kan worden gekoppeld aan de online wereld via de smartphone. Het doel was om een loyalty programma tot stand te brengen waarmee elke ondernemer zijn consumenten via 1 universele "geleidende stempel" op de smartphone aan specifieke acties kon koppelen.

 

Het koppelen van de offline en online wereld an sich is niet nieuw. Een smartphone is uitermate geschikt om informatie te verkrijgen en te delen, je te identificeren en tegenwoordig ook te betalen of in te checken. Er bestaan dan ook diverse alternatieven voor. Deze alternatieven hebben echter allemaal nadelen waardoor ze bijvoorbeeld niet universeel toepasbaar, niet kosteneffectief en niet gebruiksvriendelijk zijn. De oplossing van TicTag biedt deze voordelen wel en meer. Nu blijkt echter dat de technologie voor veel meer doeleinden geschikt is en dat het loyalty systeem slechts het begin is.

 

TicTag staat op het punt waarop het bedrijf keuzes moet gaan maken. Op welke markten en toepassingsgebieden gaat TicTag zich richten? Hoe richt TicTag het bedrijf het slimste in, hoe kunnen we de organisatie op korte termijn opschalen, waar moet meeste focus naartoe: doorontwikkeling van stempel 2.0 (of liever: tag 2.0) of moeten we nu eerst meer bewijs uit de markt halen door opdrachten te gaan doen met huidige stempel? TicTag vraagt SNB om hulp bij de strategische positionering van het bedrijf, het invullen van de strategie in de organisatie en het aantrekken van de financiering die daarvoor nodig is.